09 juli 2020

Häckklippning slutförd =)

I veckan har sambo Jens och jag hjälpts åt med häckklippningen =) Jens har klippt c:a 60 m Ligusterhäck omkring trädgården, där vi inte har gärdesgård, samt Avenbokshäcken vid altanen. Jag räfsar ihop allt klipp, lastar på skottkärra och kör iväg det. Fjorton skottkärrelass blev det! Vilken skillnad det blir från lite vildvuxna och rufsiga häckar till välklippta. Det blir ett lugnt och harmoniskt intryck samt en härlig känsla när arbetet är klart. 
Dagens bilder är tagna med vidvinkelobjektiv och därför lite svårt att räta upp bilderna...
Lyssnade på Therese Lindgrens sommarprat idag. Tyvärr måste jag erkänna att jag trodde inte att det var något för mej. Men.. jag lyssnade i alla fall som tur var, för det var ett fantastiskt fint och bra sommarprat. Starkt, modigt och öppet pratade hon om psykisk ohälsa, om sin oro, depression, panikångest, utmattning, behov av kontroll m.m. Intressant, viktigt och berörande! 

Inga kommentarer: