25 juli 2020

Ute-yoga och tomater

Första jobbveckan efter min semester är avklarad, skönt med helg och sovmorgon nu. 
Hade först tänkt ta en lång stavgångsrunda i snabbt i tempo men kände sedan att det är yoga som gäller idag, utomhus. 
Rullade ut min yogamatta mellan odlingslådorna, här kan jag yoga ganska ostört. Jag börjar med guidad meditation via Headspace (in english). Lyssnar först på en kort 5-minuters meditation "Todays meditation" som idag handlade om "Impermanent thoughts". Därefter lyssnade jag på min kurs "Finding Focus" i c:a 10 min, idag  session 4 av 10. Sedan en kort egen meditation på c:a 3 - 5 minuter. Därefter börjar yogapasset med lugna, mjuka rörelser och positioner i c:a 45 min. Yogapasset har jag utformat själv och kan det numera utantill. Det var precis vad jag behövde idag!
Kameran var med och jag tog några bilder som ni ser =) Tomaterna i odlingslådorna börjar mogna nu. De behöver mycket sol och värme samt vatten om det blir torrt och även gödning förstås.
Jag har drivit upp dessa tomater själv från frö. När jag planterade ut dem var de små och ynkliga med dubbla lager fiberduk över sig. Sedan har de vuxit till sig, det är som en djungel av tomatplantor nu. Blev väldigt glad och nöjd när de började blomma och när man ser de första små gröna tomaterna. 
Resten av dagen ska jag pyssla om vårt hem och mig själv. Det blir nog lite tvätt och städ nu, sedan ut i solen och lyssna på några sommarpratare. Ikväll god middag på altanen. Ja, så ser min dag ut idag.
Hoppas att ni alla har en fin sommar!
Kram från Kerstin

Inga kommentarer: