23 juli 2020

Ledig dag med sol och bad

Min sommarsemester är slut och jag är tillbaka på jobbet igen, sedan i måndags. Men... jag har en ledig dag idag =) Efter frukost packade vi strandväska och matsäck och åkte till den mysiga lilla badplatsen vid Järnevid, Nässja. Vättern kändes isande kall när vi kom fram. Ingen trängsel på stranden!
Vi satt på stranden i solen, läste, pratade och åt vår matsäck. Sedan samlade jag mod och badade! Det kändes isande kallt att doppa sig men sedan var det faktiskt jätteskönt, jag simmade omkring och ville inte gå upp. Det var sommarens första bad.
Att bada i Vätterns klara, fina vatten med mjuk och skön sandbotten känns så lyxigt och skönt, helt underbart!
Efter några timmar på stranden var det dags att åka hem igen. Tog den här bilden från bilen när vi åkte hemåt.
Jätte-härligt och kul med en utflykt på min lediga dag! 

Inga kommentarer: