12 juli 2020

Odlingslådorna

Idag har vi haft mamma Vera hos oss på söndagsmiddag. Vi är utomhus förstås, har suttit på vår altan hela eftermiddagen, ätit middag och sedan dessert med kaffe på maten. 
Ikväll har jag gått en motionsrunda med vännen Maria, en mycket vacker sommar-kvälls-promenad som vi avslutade med var sitt glas vatten på altanen hemma hos Maria. 
Nu har jag min sista semestervecka kvar! 
Idag visar jag bilder på odlingslådorna. Det växer väldigt bra =) Ni ser väl också den underbart vackra, himmelskt blå riddarsporren i norr-rabatten, jag älskar den blå färgen.
I odlingslådorna har vi mynta, timjan, citronmeliss, oregano, dragon, rosmarin, basilika, gräslök, persilja, sockerärtor, potatis, jordgubbar, tomater, chili, gurka, morot, vitlök, lök, dill, koriander (!), sallad och rödbetor.

Inga kommentarer: