04 december 2020

Gardiner i gästrum

Vi ställde in utflykten idag, det har duggregnat i stort sett hela dagen. Jag tog fram min gamla symaskin i stället. Jag sydde upp de nya gardinerna till lilla gästrummet och hängde upp dem. Gardiner gör verkligen skillnad, mycket mysigare och mer ombonat.
Framför fönstret har vi bordet som var vårt matbord på Bondegatan. Stolarna är gamla, arvegods från Jens farföräldrar, riktigt gamla alltså. Jens har klätt om sittdynorna och lagt i ny stoppning. Här har jag suttit och sytt idag, bra med ett arbetsbord som kan användas till lite av varje.
När jag satt och sydde upp gardinerna idag kände jag att det var så himla kul att sy. Kände ju samma sak när jag sydde Adams köksgardin för ett tag sedan. Har även sytt små mini-täcken till sängarna i Lo:s dockhus. Känner att jag vill sy mer, det är kul och rogivande på något sätt. Det är bra att komma på vad man tycker är kul och göra mer av det =)

Inga kommentarer: