29 december 2020

Juldagen 2020

På juldagen var Lotta, Arwid och Lo i Linköping för att träffa Lottas föräldrar och bror med familj, utomhus. Då gjorde Adam och jag en utflykt till Öna Kulturreservat. Jag har varit där tidigare men inte Adam. Vi packade ryggsäcken med fika och åkte iväg direkt efter frukost. 

Här kan du läsa tidigare blogg-inlägg om Öna.

Husen var öppna och det var bara att kliva på. Undrar om vi missade förra gången att husen var öppna, vi tog nog för givet att det var låst... Här är Adam och ett våffeljärn vid den öppna spisen.
Här har jag gått upp för en trappa till ett loft vid ett av husen. Vacker utsikt och alldeles tyst, lugnt och stilla.
Här är utsikten åt andra hållet, in mot gården med den fina, vackert åldrade ladugården.
Kul att visa den här fina platsen för Adam, att uppleva den tillsammans. 

Här går jag i skenet av den lite bleka decembersolen. Härligt att andas frisk luft =)
Här i skogen hittade vi en fin, vacker och mysig fika-plats. Jag tog en skogs-selfie och ser att jag blir hemskt skelögd när jag koncentrerar mig på att inte blunda... Syns att jag trivs i skogen och att vara på utflykt med trevligt sällskap.
Vi hade med oss te, lussekatter, kakor och lite julgodis. Smakar extra gott med fika ute i skogen.

En supermysig, fin och härlig utflykt tillsammans med Adam! När vi kom hem åt vi rester från julbordet till lunch. Sedan kom Arwid, Lotta och Lo tillbaka =) Lo visade alla julklappar som hon fått under dagen i Linköping. Sedan lekte vi med Lo hela eftermiddagen och kvällen tills det var läggdags för Lo. Då tittade vi på "På spåret" och åt julgodis, sedan var vi trötta allesammans.

Inga kommentarer: