13 december 2020

Lucia kommer med ljus

I morse gick jag upp 06.30, gav katterna mat, tinade lussekatter och fixade kaffe. Sedan såg vi Luciamorgon från Jukkasjärvi på SVT. Så fint och stämningsfullt program, fantastiskt fin sång, musik och omgivningar. Mjuk och fin start på dagen!

Bilden är från januari 2017, härligt med lite snö...

 
Vid 10.15 var jag träningsklädd, satte mig i bilen och åkte till vännen Maria ute på landet. När jag kom fram tittade jag in hos Maria där det var så supermysigt, fint och juligt. Sedan gick vi en härlig långpromenad tillsammans. Det var fuktigt, grått och dimmigt men jätteskönt att komma ut i "dagsljuset".

Idag lyckades jag fånga en Steglits på bild, de är så fina och färggranna.

Efter lunch åkte vi till ICA och köpte en julgran på rekordsnabb tid. I år blir det en liten och nätt julgran. Sedan bakade jag en sats små mini-chokladbiskvier. Nu har jag landat här för att blogga lite, tittar samtidigt på Luciamorgon som vi såg i morse.

Ha en fin vecka allesammans!

"Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där. Vi ser ju inga stjärnor, där intet mörker är.

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där. Var inte rädd för mörkret som ljusets hjärta bär"

Inga kommentarer: