18 december 2020

Toppstjärna och en toppen-dag

Här har vi den fina toppstjärnan till julgranen tillverkad från grunden av sambo Jens. Stjärnan och hjärtat är gjord av akvarellpapp som målats. Superfin och helt unik!
På förmiddagen idag hade jag tid för klippning och slingor hos min frissa Mirre. Hon klipper och slingar precis som jag vill ha det, uppklippt ganska kort "bob" med ljusa, tunna slingor.
När jag kom hem var lunchen klar, idag världens godaste linssoppa. Till soppan serverades vatten och bröd.
Gick sedan en promenad i skogen och plockade lite granris till juldekorationer.
När jag kom hem från skogen hade vi fått post med världens finaste julhälsning från äldsta syster Inger med man. De hade skickat ett fint julkort, ett USB-minne som innehöll mina föräldrars diabilder samt en duk som Inger sytt med broderi från min farmor och farfars örngott. Vilken överraskning, vad glad jag blev för allt detta fina. Vi satte oss och tittade på bilderna direkt, duken och julkortet är på lilla bordet i hallen.
Jag hoppas att jag kan visa några av dessa bilder här på bloggen sedan. Bilderna var av varierande kvalitet men några av bilderna var helt fantastiskt fina. Så roligt att se bilder från min barndom! 

Ja, det var min dag i ord och bild (några julgransbilder och sist bilder från dagens skogspromenad).

Hoppas att ni alla får en fin helg, den fjärde i advent! 

Inga kommentarer: