11 december 2020

Julmys för alla åldrar

I eftermiddag var jag hos mamma Vera. Hade med mig granris till kopparhinken i hallen. Vi började med fika, jag hade med mig kaffe i termos, lussekatter och pepparkaksdrömmar. Efter fikat tog jag hissen ned till källarförrådet och hämtade upp jullådorna. Sedan fixade jag med granriset, ljusslingan och hängde i några röda kulor och lite annat. Mamma Vera satt på sin rollator och sjöng julsånger när jag pyntade.
En trevlig eftermiddag med julmys för mamma Vera 95 år. När jag åkte hem tog jag denna bild på entrén in till Trygghetsboendet. Bägge bilderna tagna med kameran i min mobiltelefon.
Ikväll skickade finaste Arwid några bilder på finaste Lo, här är också finaste Adam. Ja, julen är mysig för alla åldrar, för Vera 95 år, för Lo snart 2 år och för oss alla andra. 

mysigt det ska bli att få fira jul sedan =)

Inga kommentarer: