28 november 2022

En bra dag idag


Dagen idag blev en bra dag! Tog bilen till min vän och gick motionspromenad som vi avslutade med en vandring i fina, vackra kohagen och sedan varsin kopp värmande te och pepparkaka i fina julmysiga köket. När jag kom hem fixade jag lunch som även räckte till morgondagens lunchlåda. Sedan en tur till ICA för att fylla på förråden. Mäklaren ringde framåt eftermiddagen och sa att det blir husvisning i morgon igen. Kul!

I morgon och på onsdag jobbar jag i Boxholm. På torsdag är jag ledig och packar inför resan till "Läjet" för att hälsa på Arwid med familj. Så himla mysigt det ska bli att vara tillsammans igen, jag längtar obeskrivligt mycket efter dem. Den här gången är planen att resa med katt i bilen. Är inte helt säker på att katten Ulla och jag är överens om det. Katten är inte så förtjust i mej sedan jag började använda mina Birkenstock inomhus. Hon tycker det är hemskt, springer och gömmer sej eller vill ut. Katten Ulla är en helt OK katt men vi förstår oss inte riktigt på varandra... Kanske finns det någon därute som hemskt gärna skulle vilja ta hand om katten Ulla? I så fall är det bara att komma och hämta henne. Hon är 11 år, snäll och lättskött, hög integritet, oftast smart men gillar inte att matte klampar omkring med Birkenstock inomhus, duktig på att fånga möss, en fin katt.

Dagens bild är från julen 2021   

Inga kommentarer: