06 november 2022

Första helgen i november

Har haft en superfin helg med Adam på besök. Mötte honom i torsdags kväll när han kom med bussen från Göteborg vid 18.30. Vi åt min hemlagade Taco-paj, tittade på ett avsnitt av Grand Designs, drack te och hade en mysig kväll. I fredags jobbade Adam härifrån, jag var ute i trädgården och räfsade löv, pratade med mäklaren som ringde. När Adam hade jobbat klart åkte vi till Mjölby City och handlade lite.  På kvällen lagade vi Adams goda Salsiccia-pasta och jag skrev ner receptet för den här goda maträtten vill jag äta fler gånger. Efter den underbart goda maten såg vi några avsnitt av den brittiska dokumentärserien "Mitt galna Hem". 

I lördags hjälpte Adam mej att ställa in alla altanmöbler. Vi skulle egentligen åkt till återvinningen också men... det var ju en röd dag i lördags och återvinningen var stängd. Arwid ringde och vi hade videosamtal med hela familjen =) Vi åt lunch på restaurang och café "Open New Doors" i Sya utanför Mjölby. Där serveras endast veganskt i ett gammalt mysigt stationshus. Adam åt Broccolisoppa och jag åt Caesarsallad i höstskrud, gott och mättande med nya spännande smaker. Efter lunch med kaffe på maten åkte vi hemåt men stannade till i staden där vi gick en promenad utmed Svartån. Senare, när det hade blivit mörkt ute, åkte vi iväg mot kyrkogården i Västra Harg där Adams farfar är begravd i en minneslund. Adam tände ljus och vi tänkte på och pratade om farfar Lasse. Därefter vidare till kyrkogården i Mjölby, vi tände ljus vid min fars/Adams morfars gravplats. Gick sedan en promenad på kyrkogården som flödade i ljus, så obeskrivligt vackert och fint.  Framåt kvällen lagade vi ännu en god middag tillsammans. Enligt Arwids rekommendation tittade vi sedan på några avsnitt av Netflix-serien "The Playlist". Wow så bra, se den om du har möjlighet!
Dagen idag började i novembergrått med regn och rusk. Vi såg ytterligare ett avsnitt av "The Playlist". Sedan hade det slutat regna och vi gick ut på en lång promenad, det blev "Kolstad-rundan" idag. Härligt med promenad och frisk luft. När vi kom hem igen åt vi lunch med kaffe på maten, sedan var det dags att skjutsa Adam till bussen för hemfärd mot Göteborg.
Det har varit en jätte-härlig och mysig helg, så roligt att ha Adam här och vara tillsammans. Känner att det hjälper mej att bli mej själv och hel igen och det är jag otroligt tacksam och glad över. 
När Adam hade åkt städade jag här hemma och stylade inför morgondagens extra husvisning.
Hoppas verkligen att alla ni därute haft en fin helg! 

Inga kommentarer: