07 december 2023

Bjuden på lunch och pepparkaksbak

Nu är det färdigjobbat för den här veckan, heldag till 17 igår och halvdag till 12.30 idag. Cyklat i snö till och från jobbet och det går faktiskt riktigt bra, mycket bättre än vad man kan tro. Innan jag åkte hem från jobbet idag såg jag till att jag själv blev vaccinerad, ett stick i varje arm.

Efter jobbet idag blev jag bjuden på lunch hos Arwid, Lo och Tuva (Lotta var Biblioteket där hon skriver på D-uppsatsen). Efter lunch bakade Lo och jag pepparkakor. Blev väldigt imponerad av hur Lo 4 år var en riktig baddare på att kavla ut degen, trycka pepparkaks-formar och sedan lägga upp på plåt. Hon fick t.om. hjälpa farmor att lyckas lika bra. Vilken super-mysig eftermiddag! Innan det var  dags för mej att cykla hemåt smakade vi de nybakta pepparkakorna. På vägen hem mötte jag Lotta som kom cyklande från Bibblan.

Pga alla sjukdomar som sprids nu är Lo och Tuva hemma från förskolan fram till jul. I morgon förmiddag åker jag till dem igen och har hand om Lo och Tuva en stund så att Arwid kan jobba ifatt och Lotta jobba med D-uppsatsen.

Det är ju precis så här jag drömde om att det skulle bli. Att bara kunna svänga förbi efter jobbet, att hjälpa till i vardagen, att vara tillsammans lite spontant och när det behövs.

Hoppas att alla ni därute också har det bra!

Inga kommentarer: