20 februari 2024

Bra start på veckan

Igår kom Lo på förmiddagen och stannade till eftermiddagen. Egentligen skulle hela familjen ha kommit på lunch men både Arwid och Lotta var lite krassliga. Tror att Lo tyckte det var kul att få ha farmor för sig själv. Vi lekte hela tiden med avbrott för lunch, var även ute på gården en stund och lekte. En supermysig dag! 

Bilden ovan tog jag i eftermiddag, på Kåsa-stranden med utsikt mot Subbe Fyr.
 

Nu har Arwid varit här med slagborren och borrat hål i väggen och äntligen kom tavlan på plats. Jag målade väggen i hallen för ett tag sedan och nu när allt är klart kan jag visa hur det blev.
Förutom slagborren hade Arwid med sig en semla till mej =) Mmmm vad gott! 

Så här såg det ut före målningen. Nu är hela väggen målad i samma färg. Lite färg kan verkligen göra skillnad.

Vad fint det blev när tavlan kom upp på väggen. Tavlan är målad av östgöta-konstnären Gebbe Björkman någon gång på 80-talet. Om jag minns rätt är tavlan en gåva från mina föräldrar.

Idag har jag varit på bokrean i fina Göranssons bokhandel här i Varberg. Egentligen har jag slutat köpa böcker, i alla fall sådana man bara läser en gång och aldrig mer. Lånar på bibblan och äger inte ens en bokhylla längre. Men... jag köpte en bok om yin-yoga idag, det är en faktabok jag kan ha stor glädje av och få inspiration till lite förnyelse i mina yoga-pass.
Jag hörde på radio idag att en bok ger samma klimat-avtryck som en hamburgare. 


Inga kommentarer: