12 februari 2024

Min fina helg

Ännu en fin och innehållsrik helg har passerat. Har inte tagit så många bilder, har njutit av alla upplevelser utan kameran, men kan ångra lite nu efteråt att jag inte tog fler bilder...

I fredags kväll kom Adam med tåget från Göteborg. Han landade först här hemma hos mej. Vi åt fredag-kvälls-middag som jag hade fixat, sedan te och hembakad biskvi, satt i sofforna och pratade. Framåt halvtio-tiden tog Adam sin cykel till Arwid och familjen där han bodde i helgen.

I lördags var det Lo:s födelsedag! Vi började med födelsedags-frukost hemma hos Arwid, Lotta, Lo och Tuva. Så fint de hade ordnat med jättegod frukost, fint dukat och dekorerat. På morgonen före frukost hade Lo öppnat paketen från sin mamma, pappa och Tuva.

Efter frukost var det dags för ytterligare en födelsedags-present vilket var att fixa Lo:s rum. Vi bytte om till oömma kläder och satte igång att måla väggarna efter lite förarbete. Lo hade en lite mindre roller att måla med och tyckte det var kul att få så fint i sitt rum.

När det var lunchdags gick vi en promenad till Joels Brygga där vi åt födelsedags-lunch. Alltså Joels Brygga... vilken god mat de har, lika gott och välsmakande varje gång, alltid trevlig och vänlig personal, alltid lika fint och mysigt på restaurangen, med havsutsikt åt nästan alla håll.

Mätta och glada promenerade vi tillbaka hemåt. När vi kom hem öppnade Lo presenterna hon fått från Adam och från mej. Sedan målade vi väggarna i Lo:s rum en andra gång och därefter dags att inreda rummet...

... med nytt skrivbord, ny skrivbordstol och ny belysning. Så fint det blev! Lo var så glad och nöjd med allt, ja, det var vi alla.
Vilket fint födelsedagsfirande! Så kul att fixa Lo:s rum alla tillsammans! Ja, hela dagen var kul och mysig =)

På kvällen skjutsade Arwid och Adam hem mej och bar samtidigt in min nya balkong-soffa (i ett platt paket) som hade levererats hem till Arwid och Lotta.

Igår hade jag hand om Tuva lite när Arwid och Adam monterade ihop inredningen till hallen hemma hos Arwid och Lotta. Tog bussen dit på förmiddagen och gick en långpromenad hem framåt 17-tiden.

Vilken helg! Så kul och mysigt Tack alla för allt!

Idag är jag hemma, organiserar om lite i mina förvarings-utrymme och hoppas att det blir bra. Ute är det snöblandat regn och känner inte för promenad idag.

Ha en fin vecka allesammans och ta hand er så bra ni kan!