09 februari 2009

Hälsoresan

Har haft en ganska trevlig måndag på jobbet. Jag tränar på att leva här och nu och försöker att inte stressa.
Jag har hunnit med en promenad ikväll. Jag fyllde på med nya fräscha kalorier då jag hem igen. Jag har det verkligen bra som har en sambo som lagar så underbart god mat. Jag känner mej bortskämd. Men... jag har nog ökat c:a 3 kg efter att jag flyttat ihop med J. Men, man kan ha mycket värre bekymmer än några kilo för mycket. Hursomhelst ska jag försöka att bli av med dem.
Den här veckan är vi några på jobbet som åker till Rimforsa Strand på torsdag fm och återvänder på fredag em. Vi är en liten grupp på min lilla arbetsplats som har fått uppdraget att jobba med livsstilsförändringar. Vi åker därför iväg från jobbet och ska försöka planera och strukturera upp hur vi ska arbeta med de som behöver förändra sina levnadsvanor. Vi som ska jobba med det här tycker att det känns angeläget, viktigt och roligt. Vi ser fram mot lunch - till - lunch - resan som vi kallar "hälsoresan". Vi har också tänkt att hinna med att umgås med varandra och ha roligt på fritiden då vi är i Rimforsa. Före resan har alla (hoppas jag) i gruppen läst boken "Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra" av Nisse Simonsson.
Jag har verkligen ett roligt jobb, det är omväxlande, jag får träffa och jobba med många trevliga människor. Men, då tiden inte räcker till känns det förfärligt stressigt och slitsamt.


Jag är också glad för att jag har en blogg. Det är roligt att skriva ned mina tankar och om det som händer i mitt liv och att visa lite fina bilder. Jag är också glad för att du vill läsa.

Inga kommentarer: