22 februari 2009

Igår och idag

Vill bara visa hur fint bordet blev igår då det var dukat. Jag försökte skapa lite vårkänsla med tulpaner, ljus och servetter.


De här fina glasen har min sambo köpt i Odense någon gång på 70-talet för c:a 5 kr/st. Jag tycker att glasen är underbart vackra.


Vi åt god mat och hade en trevlig kväll tillsammans med min syster B och hennes man A.
Idag ska vi köpa ett litet, litet köksbord till det lilla, lilla köket. Vi har hittat det på Norrgavel
Klicka på länken och se bild 8. Det finns passande stolar också. Det går att handla på postorder. Vårt nuvarande köksbord är egentligen ett balkongbord så det skulle kännas roligt att skaffa ett riktigt köksbord. Köket är väldigt litet och det är inte lätt att få tag i ett tillräckligt litet köksbord, men nu ska vi mäta och hoppas att det ska passa in.
Nu ska jag ta på promenadkläderna och ge mej ut på motionsrunda.

Inga kommentarer: