05 juni 2009

Sommarfest

Hej!
Hoppas att ni har det bra i regn och kyla. Det är många som tycker att vädret är förskräckligt och ja... det är kanske ett alldeles förskräckligt väder men... jag som är en obotlig optimist tycker att det är ganska mysigt ändå. Härligt att tända ljus, dricka te, läsa bok i soffan och umgås med J.
Jag slutade jobba kl. 12.00 idag. Jag åkte förbi den lilla affären "Skafferiet" i M-torp och hämtade en present som jag beställt. Presenten ska jag ta med till en jobbarkompis som vi alla på jobbet ska hem till ikväll. Vi ska ha den årliga Sommarfesten hemma hos S. Det brukar alltid vara jättetrevligt och vi brukar frossa i gamla sjukvårdsminnen och "vad mysigt vi har det på jobbet tillsammans med varandra". Det är ju några av oss som varit med några år och när vi berättar för ungdomarna om allt vi varit med om känns det som vi började jobba på medeltiden. Vi brukar äta god sommarmat också. Dessutom får vi se hur fint vår jobbarkompis bor.
Ad är i London och har det troligen jättebra. Har mailkonverserat med Ar som verkar ha det bra i Oslo.
Nu ska jag äta lunch, sedan ska jag besöka min sjukgymnast och sedan SOMMARFEST!
TACK för ditt besök i bloggen - VÄLKOMMEN tillbaka!
Dagens bild kommer från www.skonahem.se

Inga kommentarer: