06 mars 2010

Jag är glad

Tänk vad härligt att ha så mycket att glädjas över! Ibland kan man fastna i bekymmer och problem trots att det finnns mycket att vara glad och tacksam över.
Igårkväll var J, mina barn och jag på den mysiga restaurangen Trattoria da Vinci i grannstaden Linköping. Det var jättegod mat och dryck och mysig miljö.

Vi tyckte att det var mysigt att göra något tillsammans innan det är dags för äldste sonen att åka iväg på sin efterlängtade långresa. Det känns bra att hans knä är tillräckligt OK för resan.
Samtidigt firade vi att yngste sonen skrivit kontrakt på en lägenhet i Oslo med inflyttning 1 maj. Han har längtat efter att göra något annat och nu blir det verklighet.

När vi sitter där på restaurangen och äter, pratar och har det bra får J ett telefonsamtal där han får reda på att han precis har blivit morfar. (Nu är jag sambo med en mycket stolt, glad och lycklig morfar.)

När vi sedan kom hem igen blev vi tesugna allihop. Så, kvällen fortsatte en stund till hemma hos oss med te m.m. Vilken mysig kväll och vad mycket vi har att vara glada över!    

4 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Men vilken magisk kväll det blev för er! Det gäller att fokusera på det positiva i livet så att det får större plats än surdegarna!

S o F sa...

Jag gläds med dig!

Vi har kaffekalas här idag så jag får äntligen träffa en av sönerna - det ser jag verkligen fram emot.

Uuuuuunderbart väder!

Ha det gott!

Zara sa...

Grattis! Så härligt! Jag det finnsmycket att glädjas över. Med positivt tänkande kommer man låångt!
kram kram

promenader på landet sa...

visst är det härligt med glädjestunder!! Bara att njuta! Vi ses i morgon kram Ia