29 april 2024

Sol och värme

Igår efter frukost gick jag en promenad över berget, ned till Kåsa-stranden och vidare ut mot Subbe-halvön. Hade med fin-kameran och tog några bilder. Hade på mig alldeles för mycket kläder, fick ta av mej mössa, vantar och jacka och gå i kortärmat. Kändes som sommar-värme ute 🌞

När kameran är med blir det en ganska lugn promenad, stannar ibland och tar några bilder, stannar ibland och sitter i solen och njuter av utsikten. Här är fina klippan i havet med det stora hjärtat 💙

Älskar att gå på stranden, väldigt rofyllt  och vackert. Tog några bilder på tång som flöt omkring i vattnet.
Till lunch igår gjorde jag en fisksoppa. Efter lunchen cyklade jag till Arwid, Lo och Tuva. Lotta jobbade och hjälpte nya små Varbergare till världen. Jag hade med mej pyjamasbyxorna som jag  hade lagat och de blev godkända. Lo lekte med kompis Lea och jag lekte med Tuva och pratade med Arwid. 
Arwid, jag, Lo, Lea och Tuva cyklade till campingen där det finns en enormt stor hoppmadrass som barnen ville hoppa på. Lo tyckte att även farmor skulle prova att hoppa lite så det vara bara att ta av skor och strumpor och ge mej upp på hopp-madrassen, bara att ta sig upp på madrassen var lite av en utmaning. Det var kul att hoppa lite (skräckblandad förtjusning) men väldigt ostadigt, man kan undra hur det står till med balansen egentligen. Behöver helt enkelt träna mer på detta =)   
När vi var tillbaka fixade Arwid mat och jag hjälpte till lite. Efter maten hade barnen pyjamas-hopp på kompisen och grannen Leas studsmatta. När det sedan var lägg-dags för barnen cyklade jag hem till mej i den ljumma, soliga och vackra vår-kvällen.

Tacksam över allt fint, roligt och mysigt jag får uppleva här! 

Inga kommentarer: