30 april 2024

Balkong och trädgård

Här kommer några bilder från min balkong. Växterna verkar trivas, de har ju optimala förutsättningar med ljus och värme. Hoppas bara att det inte blir för varmt för dem när högsommarsolen gassar på.
Några växter på hyllan mot väggen till grannens balkong. Hyllan har jag fått av Arwid och Lotta, den stod i deras garage förut, nu står den på min balkong. Pinnarna bredvid krukorna har jag fått av Lo. 
I eftermiddag har jag varit i "Läjet" hos Arwid, Lotta, Lo och Tuva. Jag hade med Arwids favoritkaka till eftermiddagskaffet. Arwid och jag klippte ned rosor, jag fortsatte sedan klippa ned vintervisset prydnadsgräs och rensa en rabatt. Lo lekte med kompisen Lea och Tuva lekte med Leas lillebror. Före maten läste jag "Vår i Bullerbyn" för Lo, Tuva kom sedan nybadad och ville också vara med när jag läste saga. Sedan åt vi god middag i uterummet och när det var läggdags för barnen cyklade jag hem till mej. Vilken härlig cykeltur i fina, varma vädret! Och vilken härlig eftermiddag jag hade tillsammans med Arwid, Lotta, Lo och Tuva 💓 
Hade tänkt att ta en kvällspromenad till Rantzau-klippan vid havet och titta på elden men... det var så mysigt att komma hem till mej, jag fixade en kopp te och stannade hemma.
I morgon tar jag tåget till Adam i Göteborg =)
Ha en fin Valborg och första maj allesammans!
Kram till Er alla 💛

Inga kommentarer: