11 juli 2019

Ännu en härlig trädgårdsdag

Dagen idag blev en härlig och effektiv trädgårdsdag. Jag började med gräsklippning kl. 10.00. Därefter besprutade jag ogräs med ättika på utsidan av häcken. Rensade sedan ogräs i gräsmattan och vattnade gräsmattan. Vår gräsmatta är i stort sett väldigt fin, tät och grön men... där jag förbättrade med dressjord i våras ser det inte riktigt bra ut. Ogräset har tagit över där och gräsfröna som jag sådde ville inte gro. Nu är i alla fall ogräset borta, kanske behöver jag så igen framåt sensommaren.
Bilden ovan är tagen vid Ombergs Turisthotell häromdagen 
Sambo Jens har målat pallkragar i samma färg som huset. Han har nitat fast markväv i botten och platonmatta på insidorna. Vi har fyllt lådan med sju skottkärrelass jord idag och en säck barkmylla. Sedan planterade jag smultron och blåbär. Det kommer även att finnas plats för tre jordgubbsplantor. Det här är barnbarnens odlingslåda =)
Vi har nu sju specialbyggda stora odlingslådor, en stor pallkragelåda och två små d.v.s tio st. Vi tror att det räcker med odlingslådor nu ;)
Undrar om blåbären hinner mogna denna säsong?
I morgon är min sista semesterdag, från måndag är det jobb som gäller. Jag kommer att vara ledig en dag i veckan som tidigare. Från 2020 kommer jag troligen att minska ned arbetstiden ytterligare. Det beror lite på om det känns kul att jobba eller inte...
Önskar er allt gott och en fortsatt fin sommar!
Kram från Kerstin

Inga kommentarer: