15 juli 2019

Fika och promenad vid Göta Kanal

Utflykten igår var fantastiskt trevlig och mysig med sol och fint väder. 
Sambo och jag tog bilen till Motala där mellansyster med man bor. Vi åkte sedan vidare till Mallboden i Motala. Mallboden är ett café och vandrarhem precis intill Göta kanal och gamla nedlagda industrin Motala Verkstad. När vi satt och fikade passerade kanalbåten Diana förbi.
 Mellansyster och lillasyster 💙
Efter gott fika gick vi en promenad utmed Göta kanal till Borenshult. Där gick vi över kanalen till andra sidan och sedan tillbaka. Kvällen avslutades med en riktigt god fika hemma hos syster och man, på deras altan.
TACK för en mysig utflykt och fin gemenskap!
Idag har jag jobbat och det gick bra, kul att träffa jobbarkompisarna igen. I morgon har jag veckans lediga dag.

2 kommentarer:

nillahalsaharmoni sa...

Oj, är din semester redan slut! Tycker inte det var längesedan du skrev att du hade semestern framför dig! Ja, så är det...tiden går fort... för det mesta! Men bläddrar jag bakåt lite, så läser jag om diverse "trevligheter!" :)
Göta kanal - så mysigt runt där och vi har cyklat delar av sträckan vid Borensberg och åkt med båt på kanalen.
Må gott!
Kram Gunilla

Kärrans blogg sa...

Ja, tiden går fort men känner ändå att jag haft en lång och skön semester i 5½ veckor.
Ha en fortsatt fin sommar!
Kram från Kerstin