14 juli 2019

Semester-avslut

Började dagen med kaffe i sängen. Sedan gjorde vi frukost som vi åt ute vid odlingarna. Då såg jag att svarta vinbären behöver skördas. Sagt och gjort... jag började plocka direkt efter frukost. När jag satt där i vinbärsbuskarna ringde mellansyster och föreslog en liten utflykt framåt kvällen. Det tackade vi ja till förstås =)
Efter några timmars plockning med solen gassande på mig kände jag att det får räcka för idag. Det blev ungefär 5 liter och jag tror att det finns c:a 10 liter kvar, det plockar jag en annan dag.
Har också plockat bort sommarens andra fästing på mej själv idag, de gillar mej (vaccinerar mig därför mot TBE).
Nu åker vi mot Motala snart och träffar mellansyster med man. Vilken trevlig avslutning på min sommarsemester =)
En liten kort rapport från mej idag!
Hoppas att ni alla har det bra!

Inga kommentarer: