23 juli 2019

Dags för robot-klippare

En härlig ledig dag har jag haft idag! Var och klippte mej hos bästa frissan Mirre på förmiddagen. Var tolfte klippning är gratis och klippningen idag var en gratis-klippning! Kände mej nästan lite kriminell som inte betalade idag...
Fixade till de sista kala fläckarna i gräsmattan i eftermiddag, på samma sätt som igår, nu är det arbetet klart. När jag höll på där i gräsmattan, lite svettig och skitig, med jord, gräsfrö, vattning och ogräsrensning kom jag på att det bästa för vår lite känsliga gräsmatta är nog en.... 
.... robotgräsklippare! ALLA säger ju att det ska vara så bra för gräsmattan. Jag berättade för sambo som tyckte att det var en lysande idé =) Nu har han googlat, läst tester o.s.v. och kommit fram till att vi köper oss en liten robot.
De två övre bilderna är tagna med mobilen idag (skalbagge i astilbe, mogna blåbär i odlingslåda) den nedre bilden har jag lånat från www.gardenstore.se

Inga kommentarer: