30 juli 2019

Att städa under badkaret

Min lediga dag idag och värsta vädret med regn och kyla... vilket passade väldigt bra eftersom jag bestämt mig för att utföra projekt städa under badkaret. Kände för ett tag sedan en antydan till avloppslukt i badrummet och förstod att nu är det dags för storstädning.
Det var verkligen välbehövligt med städning under badkaret. Som tur var tog sambo på sig att städa avloppet och grejerna som hör dit. Och när han ändå höll på så tog fixade han avloppet i handfatet också. Jag gjorde det övriga med väggar och golv samt inuti badkaret. Det gick åt mycket grön såpa och även någon rengöringsspray.
Det mest krångliga med storstädning under badkaret är att få bort och sedan få tillbaka det löstagbara framstycket på badkaret - en extremt krånglig konstruktion, eller är det så att vi inte fattar... Nu är det på plats igen i alla fall.. puh 
Nu doftar det rent och nystädat i badrummet. Från avloppslukt till doft av grön såpa, rena handdukar, skakad och vädrad badrumsmatta, doftljus och en bukett ringblommor. Så härligt det känns och så skönt att det är gjort nu =)
Nu ska jag vara ledig resten av dagen och njuta av min lediga dag. Det har slutat regna nu och solen tittar fram =)

Inga kommentarer: