07 januari 2020

Födelsedag och kommande odlingssäsong

Grattis och hurra på födelsedagen finaste Adam! 
Nu har jag beställt fröer till odlingssäsongen 2020. Köpte bl.a. frö till denna fina Anisisop Astello Indigo. Det är en perenn som lockar till sig bin och fjärilar.
Lite sallad är alltid gott att ha. I år provar vi Bindsallat Little Gem en romansallat. Den kommer att sås direkt i odlingslåda sedan när det är dags.
I stället för ringblommor satsar vi i år på Solvisare Queen Salmon. Den ska vara lättskött, torktålig och blomma rikligt.
Gör ett nytt försök med tomater i år. Förra året började jag lite för tidigt med förkultiveringen inomhus. De växte sig alldeles för höga, blev svåra att hantera inomhus och jag planterade därför ut dem för tidigt. Men... man lär av sina misstag, i år väntar jag till april med sådden inomhus. Den här tomatsorten heter Kakao eller Solanum lycopersicum. Har även köpt frö till ytterligare två tomatsorter.
Bilderna på växterna har jag lånat från Impecta.

Inga kommentarer: