01 januari 2020

Gott Nytt År!

Gott Nytt År! Hoppas att ni alla mår bra på årets första dag! Det känns verkligen högtidligt och ansvarsfullt att ha ett helt nytt år framför mig nu. Det är många tankar så här på årets första dag...
När vi hade julklappspel på julafton fick jag en bok som jag länge funderat på att köpa men inte blivit av. Boken är "Hälsorevolutionen, vägen till antiinflammatorisk livsstil" av Maria Borelius. När jag läser boken förundras jag över att vi äter så mycket antiinflammtoriskt utan att veta om det. Men... en antiinflammatorisk livsstil är inte bara mat, det handlar också om träning, yoga, vila, upplevelser, närhet, goda bakterier i tarmen, känsla av sammanhang, m.m. Den antiinflammatoriska livsstilen påverkar inte bara vår kroppsliga hälsa utan även den kognitiva, mentala och psykiska hälsan. Allt detta är också vetenskapligt förankrat.
Ser också fram mot att läsa en annan bok som jag fick i julklapp "Konsten att städa" skriven av Marie Kondo. På bokens baksida läser jag: "Marie Kondo ger inte bara praktiska instruktioner om hur du ska sortera, organisera, förvara och kassera dina saker. Boken kommer att förnya ditt förhållningssätt till vardagen och ditt sätt att tänka - och därmed förändra ditt liv."
Båda dessa böcker passar perfekt att läsa så här i början av ett nytt år, ett nytt decennium.
Nu ska träningskläderna på och jag ska ge mej ut på min stavgångsrunda i blåsten =)
Lev väl allesammans, ta hand om Er på bästa sätt!
Kram från Kerstin 
    

Inga kommentarer: