17 januari 2020

Godmorgon

Så fantastiskt fint att få vakna till ännu en vacker soluppgång och att hinna njuta av den. I morse var himlen ganska starkt cerise-rosa när jag tog bilderna, bara några minuter senare var färgerna svagare.
Igår var vi i Linköping som planerat, köpte kattsand och kattmat. Gick en kort runda inne i det stora varuhuset också. På vägen hem stannade vi på City-Gross i Mantorp där jag köpte en väldigt fin resväska i lagom mellanstor storlek till ett mycket bra pris =)
Nu är det snart dags för min stavgångsrunda sedan hemmamys med "lite av varje". Jag läser ju boken "Konsten att städa" skriven av Marie Kondo vilket inspirerar mej till att rensa och plocka i ordning i skåp, lådor och andra förvaringsutrymmen. För övrigt är ju vårt hem ganska välstädat och minimalistiskt, inte en massa onödiga prylar och prydnadssaker överallt. 
Lo fyller snart 1 år och har önskat sig en cykelhjälm av sin farmor i födelsedagspresent. Ska "klicka hem" den där fina och ta med till Göteborg om 2 veckor. Ja, tänk att Lo snart är 1 år, så mycket kärlek och glädje hon delar med sig av, helt underbart =)
Kan ju också berätta att sambo Jens "går i väntans tider", snart blir han morfar igen till barnbarn nummer tre =)
Ha en fin helg allesammans!
Bilden på cykelhjälmen har jag lånat från Babyland.

Inga kommentarer: