08 augusti 2020

Kärrans blogg fyller 12 år idag =)

Första inlägget på Kärrans Blogg skrevs den 8 augusti 2008, det är exakt tolv år sedan. Lite galet att tiden går så fort, bara rusar iväg...
Ibland får jag frågan "Varför bloggar du?" Jag svarar precis som det är att bloggen är mitt fotoalbum och min dagbok. Innan det fanns möjlighet att blogga skrev jag dagbok och jag klistrade in kort i fotoalbum. Jag gjorde egna fotoalbum till Arwid och Adam och jag gjorde fotoalbum till familjen. Jag skrev och berättade om bilderna i albumen. Numera bloggar jag, så nu vet ni det...
Jag har aldrig ens snuddat vid tanken att sluta med bloggandet. Jag älskar min blogg och bloggandet. Att jag känner som jag gör för bloggen är att det finns inga krav här. Inga krav på perfekta bilder eller välskriven text, inga krav på dej som hälsar på här, jag vet inte ens vem du är men det gör inget, jag bloggar ändå, för min egen skull. Det händer dock ibland att jag träffar någon av er i verkliga livet som berättar att "jag läser din blogg" eller "jag följer dej på bloggen". Det är kul, tycker jag, jättekul =) Alla som vill är VÄLKOMNA att hälsa på här utan krav på varken kommentarer eller gillande/ogillande. 
Jag skriver om mitt liv och mina tankar precis som de är just där och då eller här och nu. Jag skriver ungefär som man gör i en dagbok och fotoalbum, vänder inte ut och in på mig själv utan skriver om det jag känner för i stunden. 
Det var lite tankar omkring bloggandet på bloggens 12-årsdag =)
Visst blommar den fint i år, vår blå Klematis!

Inga kommentarer: