09 augusti 2020

Köksgardinen

Så här fint blev det med den nysydda köksgardinen i Adams kök. Han satte upp den idag och passar ju helt perfekt =) både på längden och bredden.
Ser ni vad fint det är utanför Adams köksfönster? Man kan inte tro att han bor i en storstad när man tittar ut där! En grönskande trädgård för de boende i huset och sedan ett stort naturområde. 
När jag sydde Adams gardin blev jag lite sugen på att börja sy igen, det saknas ju gardiner här i två rum eftersom vi inte hittat några som passar. Kanske dags att köpa gardin-tyg och sätta mig vid symaskinen igen =)
Pratade med Adam i telefonen alldeles nyss och jag har "bokat" videosamtal med Arwid och Lo i eftermiddag. Framåt sen eftermiddag åker sambo och jag till Vättern och tar ett kvällsbad, förhoppningsvis utan trängsel.
I morgon är det dags att jobba igen, i tre dagar. Är så glad och tacksam över att jag dragit ned på arbetstiden. Tre-dagars-vecka med fyra lediga dagar passar mej väldigt bra.
Ha det bra allesammans och kram!
/Kerstin  

Inga kommentarer: