07 augusti 2020

Strand och bad

Har verkligen tur med vädret när jag är ledig =) Fr.om. denna vecka jobbar jag som vanligt igen d.v.s. tre dagar i veckan och alltid ledig torsdagar och fredagar. De senaste veckorna har jag haft fint väder när jag är ledig. Igår hade jag en städ- och tvätt-dag, idag en strand- och bad-dag =) Vi åkte hemifrån tidig förmiddag och hade med oss lunchmacka. Jag gick omkring i vattnet men det var isande kallt i Vätterns vatten idag, lite för kallt för att jag skulle våga doppa mej och simma. Skönt att vara på stranden, hittade en bra plats där vi kunde vara för oss själva och slippa trängsel.
Funderar på att plocka det sista som är kvar på svarta-vinbärs-buskarna, kanske är det 2 - 3 liter bär kvar vilket innebär att vi skördat c:a 20 liter på våra tre buskar.
I morgon är det exakt 12 år sedan jag började blogga! Det måste ju uppmärksammas på något sätt!
Ha det bra alla!
Kram 

Inga kommentarer: