15 augusti 2020

Härliga varma dagar

På förmiddagen var jag i trädgården, rensade och snyggade till i rabatterna. Det behövdes verkligen lite uppfräschning i rabatterna nu, det var mycket ogräs och en del som behövde klippas bort. Det blev jättefint sedan! Jag fick dock ge upp efter stund pga värmen. Plockade den första mogna tomaten idag =) 
Den här bilden är från augusti 2018, då mognade tomaterna mycket tidigare jmf med den här sommaren.
Igår var Arwid, Lotta och Lo här =) En mysig dag, kul att träffas och kul att leka med Lo. Mest av allt gillar hon att leka med de gamla dockorna här. Vi lekte också i den lilla poolen, plockade smultron och blåbär i trädgården, plockade sten i sandlådehinken och klappade katterna m.m. Full fart var det med en massa lek och skoj =)
Lunchen som vi vuxna åt var tillagad av sambo Jens förstås. Han hade gjort svampgratinerad aubergine med grekisk sallad, tsatsiki samt bröd och ost. Underbart gott!
Här bär Lo omkring på svarta lådan där alla dockorna förvaras. Ja, det går att leka med allt möjligt!
Vi tittade också i mitt gamla fotoalbum från när jag var barn, det finns vissa likheter mellan mej som litet barn och Lo, sägs det....
Här är dags att åka iväg efter en heldag hos farmor och Jens, den här gången bor de hos Lo:s mormor och morfar i Linköping, på söndag åker de hemåt till Göteborg.
Och om tre veckor åker jag dit!

Inga kommentarer: