22 augusti 2020

Planteringslördag

Eftersom sambo J grävt upp de gigantiska Funkiorna (som jag visat här tidigare) blev det väldigt gott om plats i norr-rabatten. Igår köpte vi lite nya växter för att fylla ut tomrummen =) Idag har jag grävt upp lite annat i samma rabatt, jag har planterat de nyinköpta växterna och planterat om lite. Det blev så fint i rabatten sedan, mer ordning och reda med mer ljus och rymd.
Vi köpte även några krukväxter till fönstren i köket. Nu är fönstren nyputsade med nya fräscha krukväxter
I torsdags blev det bad i Vättern, + 22 grader i vattnet, det var underbart skönt och härligt. Sedan spontanfika hos äldsta syster med man. I fredags var jag hos min frisör Mirre och blev klippt och slingad. Sedan åkte vi och köpte växter och krukväxter som jag tog hand om idag. I morgon tar vi hit mor Vera på söndagsmiddag utomhus på altanen. 

Inga kommentarer: