19 augusti 2020

Morgonpromenad i dimma och sol

Gick morgonpromenad före jobbet både igår och idag. Det känns bra och härligt att gå upp lite tidigare och hinna ta en promenad på en halvtimma. Dessutom är det så vackert ute på morgonen med morgondimma och soluppgång.
Jag behöver lite annat än bara jobb de dagar jag arbetar, lite utmaning som jag mår bra av. Jobbdagarna blir mest vardagsrutin annars. 
När jag kommer hem från promenaden har sambo J vaknat och gjort morgonkaffe =) Tar min kopp kaffe och sätter mej på altanen en stund. Älskar att starta jobbdagarna på detta sätt!
Nu är det färdigjobbat för den här veckan! Jag är tacksam över att jag är (skapligt) frisk och kan arbeta men samtidigt är jag lite mentalt trött på det monotona i mitt arbete vilket är helt normalt när man jobbat så länge som jag har gjort. Skulle dock önska mej lite mer arbetsglädje och engagemang. 
Om värmen fortsätter åker vi och badar i Vättern i morgon, tar med lunch och har det bra. Det gäller att passa på att njuta av sommaren innan det blir höst.
I morgon är det dags för Lo att börja förskolan, en ny epok i livet för Lo och hennes föräldrar.
Ha det bra allesammans!
Kram
/Kerstin

Inga kommentarer: