14 mars 2021

Mars-söndag

På förmiddagen tog jag bilen och åkte hem till vännen Maria, sedan gick vi en lång och härlig motions-promenad tillsammans. Det kändes som vår i luften idag =) Kul också att träffa Marias dotter innan jag åkte hemåt. 
Nu har jag börjat packa lite inför Göteborgsresan =) Ska ju inte ha med mej jättemycket men fyra paket (födelsedagspresenter) till Lo måste få plats.
Har tänkt att det skulle vara kul att börja sticka igen. Jag har stickat en hel del tidigare men det är längesedan. Känner att jag vill börja sticka något enkelt för att komma igång och fräscha upp mina gamla kunskaper. Det är inte riktigt läge att börja med en mönsterstickad islandströja. Idag hittade jag mönster till den här lilla dockfilten med enkel mönsterstickning i samma färg. Filten ska stickas fram och tillbaka på rundsticka. Mönstret har jag skrivit ut, garn och rundsticka har jag klickat hem från Adlibris. Om det går bra att sticka filten får jag våga mej på att sticka en tröja sedan.

Ha det så bra alla!  

Inga kommentarer: