05 mars 2021

El-fix och motionsrunda tidig morgon

Idag tidig frukost trots ledig dag. Vi hade el-kille från AE:s på besök idag, han var punktlig och kom exakt 07.15. Han fixade med vår dimbara belysning här hemma. Han installerade även dimbar takbelysning i det stora gästrummet. Våra gäster har önskat att taklampan ska gå att dimra, nu blir det precis som de önskat =)

Efter frukost tog jag på mig träningskläderna, åkte iväg med bilen till motionsspåret som går genom Naturreservatet Västra Hargs Lövskogar. Jag hade med mig kameran i ryggsäck och mina stavar.

Här har jag gjort en avstickare från motionsspåret och går stigen genom kohagen till fågeltornet, som ligger vid en liten konstgjord sjö. Det var is på sjön, inga fåglar, alldeles tyst och väldigt vackert.
Jag var helt ensam i motionsspåret, såg varken människor eller vilda djur, men hörde vacker fågelsång.
Gick två varv i motionsspåret, stannade ibland för att ta bilder och passade samtidigt på att vila och "pusta ut". Motionsspåret är ganska kuperat och jag blev helt slut i backarna, är van att gå Carlslundsrundan som är nästan helt platt. Behöver mer back-träning!
Nu relax och vila resten av dagen, huset är städat och tvätten är tvättad ;)
Ha en fin helg allesammans! 

Inga kommentarer: