22 mars 2021

Göteborg del 1

Har haft underbart fina dagar i Göteborg tillsammans med Adam, Arwid, Lotta och Lo! I torsdags tog jag tåget kl. 12.00 från Mjölby till Hallsberg. I Hallsberg bytte jag till Göteborgs-tåget. Kl. 16.00 var jag framme i Göteborg, Arwid kom med bilen och mötte mej. Vi åkte hem till Arwid, Lotta och Lo på Mintensgatan. Lo var lite fundersam först när hon såg farmor men det gick snabbt över. Sedan började vi leka med dockorna och gosedjuren. Lite senare kom Adam, när han slutat jobba. Arwid fixade middag som vi åt tillsammans.

På fredagen jobbade Arwid och Adam, Lotta jobbade kvällen och var ledig på förmiddagen. Lotta, Lo och jag gick en promenad till en lekplats där vi stannade och lekte. Det fanns sandlåda, gungor, klätterställning, studsmatta och små "Bobby Car". Lekplatsen låg intill en hög höjd med en brant stig upp till en utsiktsplats dit vi gick. Lo kunde gå själv i branta stigen, både upp och ner.
Här har vi Lo som gungar =) hon
gungar nästan ur bilden. Alltid lika roligt att gunga! 

Mamma Lotta står vid gatan och tar emot Lo som kommer körande i full fart ner för backen vid lekplatsen. 
En jätte-härlig förmiddag på lekplatsen i fina vårsolen. Så kul att vara tillsammans med Lotta och Lo!

Sedan promenerade vi hemåt, vi åt lunch och sedan dags för Lo att sova en stund.

När Lo sov i vagnen gick jag en promenad med henne, satt också på en bänk i solen och njöt av tillvaron . Så mysigt att vara farmor, att vara tillsammans och att vara i Göteborg.

Sedan var det dags för Lotta att åka iväg till jobbet. Lo och jag var kvar hemma, vi lekte hela eftermiddagen, vi åt mellis och vi lekte ännu mer. Vid 17-tiden kom Arwid hem och lite senare kom Adam.

När Arwid nattade Lo gick Adam och jag till en utsiktplats i närheten och såg stora staden Göteborg i nattljus. Härligt med en kvällspromenad tillsammans med Adam.

Fortsättning följer....

Inga kommentarer: