15 december 2021

Allt har sin tid

Min lediga vecka är redan över! I morgon och på fredag är det jobb som gäller, efter helgen jobbar jag mina sista arbetsdagar i Mantorp d.v.s. måndag till onsdag. Om en vecka har jag jobbat min sista arbetsdag. Men ni vet ju att jag inte bara ska vara hemma och lata mig sedan, jag är timanställd i Vaccinationsverksamheten från 1 januari och jag har fått andra jobb-erbjudande i vaccinations-branschen.
Funderade på att försöka summera mitt arbetsliv här på bloggen, men lite svårt... I det stora hela har jag haft ett superbra jobb med roliga och omväxlande arbetsuppgifter eftersom Vårdcentrals-jobbet innebär alla åldrar och alla sjukdomar. Från början valde jag jobb på Vårdcentral pga arbetstiderna och närheten till min arbetsplats.

När jag växte upp hade jag aldrig någon dröm eller önskan om att bli sjuksköterska. Tror att jag egentligen ville bli bli psykolog men någon talade om för mig att det skulle jag aldrig klara. Var ganska vilsen några år och visste inte vad jag ville utbilda mig till. Började sedan på Vätternskolan i Motala och pluggade till undersköterska. Då kände jag för första gången i mitt liv att det var kul och intressant med skolan och pluggandet. När jag var klar med den utbildningen pushades jag till att ta nästa kliv, att bli sjuksköterska. Tänkte att det kommer jag aldrig att klara men det gick ju bra =) Har nog aldrig ångrat mitt yrkesval även om det varit tungt, jobbigt och svårt ibland.

Nu ska det bli superskönt att bli en pensionärs-tant ;) Allt har sin tid och jag har haft min tid i många år på min arbetsplats. Jag känner att jag är färdig-jobbad med mina arbetsuppgifter, det räcker nu. Nu kommer min tid som jag får göra vad jag vill med och det ska bli så skönt, roligt och spännande. Önskar alla som är kvar på jobbet "lycka till", speciellt lite extra mycket "lycka till" till min efterträdare, som fått min tjänst.

Men innan jag slutar har jag fem arbetspass kvar, jag ska "avtackas" och jag ska bjuda alla på tårta. Sedan börjar mitt nya liv =)
Idag gick jag min motionsrunda utan fara för olyckor och skador, all is och halka var borta.
Ha det bra alla!

Inga kommentarer: