10 december 2021

Effektiv ledig dag

Åh vad skönt det är med lediga dagar! Idag har vi hunnit en hel del utan att behöva känna stress. Började dagen som vanligt när vi är lediga, kaffe på sängen med dagens "Corre", sedan långfrukost i sängen.
Åkte iväg med bilen till grannbyn där vi köpte julklappar till våra barn och  jag köpte också inflyttningspresenter. Vi besökte två butiker och sedan var det klart =) 
När vi kom hem åt vi lunch och sedan provbakade jag en tårta som jag tänkte bjuda på, på jobbet min sista arbetsdag 22 december. Tårtan är en favorit sedan långt tillbaka, faktiskt min tidigare svärmor Majs recept, har hittat en variant av detta recept på ICA. Provbakningen gick i stort sett jättebra, krämen som ska vara mellan de krispiga tårtbottnarna var helt ljuvlig. I morgon lägger jag ihop tårtan och sedan får vi provsmaka. Till jobbet behöver jag baka två tårtor och det känns bra att ha provbakat och provsmakat innan.

...

Julklapparna/inflyttningspresenterna till mina barn, Lotta och Lo hinner jag slå in en annan dag.

Mitt i julklappsinslagningen bakade Jens bröd och jag fick ett samtal om jobb-erbjudande.

Ska ringa till Adam i helgen =) pratade med Arwid igår =)

I dagens blogginlägg blev det några bilder från TV-rummet

Önskar Er alla en fin helg!

Inga kommentarer: