05 december 2021

Andra advent

Idag frisk =) tror att gårdagens sjukdomskänsla kan ha varit en reaktion på influensavaccinet jag fick tidigare i veckan. Kl. 10.15 satte jag mig i bilen och åkte till vännen Maria. Vi gick en lång och härlig motionspromenad i gnistrande vackert väder. Sedan drack vi var sitt glas vatten inne i Marias fina kök, satt och pratade en stund. Mysigt!

När jag kom hem åt vi lunch, rester från gårdagens middag. Sedan dusch och sedan en promenad till skogen för att plocka lite enris.

Efter skogspromenaden mysigt advenstfika med Jens, tända ljus och brasa. Nu har jag julpyntat lite och fixat med enriset som jag plockade.
Ja, det var den helgen! Nu tre dagars arbete sedan ledigt i sju dagar. Därefter mina absolut sista (fem) arbetsdagar på Vårdcentralen i Mantorp. Har fått reda på att jag ska avtackas min näst sista arbetsdag, sista arbetsdagen bjuder jag på hembakade tårtor =)
Nu önskar jag Er alla en fin vecka, ta hand om Er och varandra, livet är kort och ibland väldigt skört.

Inga kommentarer: