18 december 2021

Lördag före jul

Idag har jag gjort två sorter julgodis bl.a. dessa små kokosrutor med smak av apelsin. Recept och bild kommer från Arla. Varning! De är farligt goda och försvinner fort. 

Har pratat med Adam som nu bestämt sig för att komma hem till oss i jul =) Han kommer med bussen torsdag eftermiddag. Vi hade ju planerat att åka till Arwid, Lotta och Lo sedan, på juldagen eller annandagen, men vi får skjuta det på framtiden, de är mitt i vinterkräksjukan, två av tre är sjuka :( Jag lider med dem även om det inte hjälper så mycket.

Även pratat med kusin Gunilla idag, hon undrade lite över mor Vera, faster till Gunilla. Jag berättade om flytten till annat boende och att det gått bra. Vi bestämde att vi ska hålla kontakt och ses i sommar då de är på genomresa.

I morgon eftermiddag åker Jens och jag till mor Vera och hälsar på en stund, har med oss julfika och lite julgodis.

Inga kommentarer: