22 december 2021

Nu är jag fri =)

Nedräkningen är avslutad, idag gjorde jag sista arbetsdagen. Nu är jag fri =) Overkligt men helt underbart! Bjöd på tårta på jobbet idag. Det är en citronkräm mellan marängbottnarna, syrligt i kombination med sött, nästan lite väl söt, men god ändå =) Tog med rester av tårtan hem =)

Recept till tårtan finns HÄR. 

Idag har jag avslutat allt på jobbet, rensat mail, skrivit frånvaro-meddelande, signerat journalanteckningar, städat skåpet i omklädningsrummet, lämnat tillbaka nycklarna osv.

Har också pratat med arbetsplatsen där jag ska vaccinera mot Covid-19 vid några tillfällen i januari. Känns bra att ha lite "extrajobb" inplanerat. I fortsättningen är jag timanställd och bestämmer när och var jag vill arbeta. Jag gillar min nya frihet!
Nu är jag fri, har lämnat jobb och arbetsplats, önskar lycka till, till de som är kvar. Hoppas att alla tar hand om sig och inte riskerar sin egen hälsa för jobbet, det är verkligen inte värt det.
Bilderna ovan tog jag på jobbet i morse, innan jag bjöd på tårtan. 

När jag kom hem stod 10 röda rosor i vas på köksbordet. Ikväll ska vi äta lite gott och dricka rosa bubbel.

Inga kommentarer: