21 april 2022

Bland ekar och vitsippor

Hämtade syster vid 10-tiden idag och åkte mot vackert utflyktsmål bland ekar, berg, stenar och vitsippor. Vi hade verkligen tur med vädret! Kul att träffa syrran, vi har massor att prata om =)

Vi satt på en liten större sten nästan formad som en soffa, när vi åt vår matsäck. Solen värmde där vi satt i lä från blåsten, fåglarna sjöng och vi hade det bra.
I den här vackra hagen, som var dagens utflyktsmål, letade vi efter något. Vi tror faktiskt att vi hittade det vi sökte... Eller kanske gjorde vi inte det...?
Jag hittade i alla fall en massa fina vitsippor, plockade en stor bukett som nu står i vas på köksbordet. 
Den här bilden får vara med pga det lite speciella ljusfenomenet längst ned i bild. Ja, så kan det tydligen bli när man tar bild i motljus. Efter några timmar i vackra hagen skjutsade jag hem min syster och jag åkte hemåt. TACK fina syster för en härlig och spännande utflykt tillsammans! 
NU har jag börjat "ladda" för min resa på lördag. Har tagit fram resväskan och börjat packa lite, skriver lång lista på allt som ska med. Den här gången kör jag bil och kan ta med mig hur mycket som helst, lite skillnad mot när jag åker buss eller tåg.
Kanske undrar någon hur min sambo Jens ska klara sig utan bil när jag är borta? Ni behöver inte vara oroliga, Jens ska hyra en bil fr.om. i morgon ;)

Inga kommentarer: