20 april 2022

Min onsdag

Häromdagen planterade jag om tomaterna. Nu får inte alla fem plats i samma fönster som ni ser. Lite chockade blir de av att planteras om men tror att de gillar större krukor med ny planteringsjord blandad med kogödsel.
Här är de övervintrade Dahlia-knölarna, nu planterade med jord i plastlådor.

Här bjuder jag på en bild tagen med självutlösaren i mobilkameran. Skärpan hamnade på huset bakom mej, men det gör inget ;) Jag hann inte gå motionsrunda idag på förmiddagen men jag hann göra min hoppreps-träning. Idag hoppade jag 30 x 5! Hoppreps-träning är verkligen en effektiv och bra träning trots att jag inte hoppar särskilt länge. Känns att det är bra för kroppen och konditionen, dessutom superkul =)

Anledningen till att jag inte hann gå motionsrunda idag var att vi skulle träffa gamla jobbarkompisar på lunch kl. 11.30. Jättekul att träffas, kul att alla kunde komma. Nästa träff blir i början av september. 

När vi (jag skriver vi eftersom även Jens var med på lunchen, vi är ju inte bara sambo utan även gamla jobbarkompisar) kom hem från lunchen bytte jag om till trädgårdskläder. Jag låg mest på knä på gräsmattan och drog upp maskrosor, även lite kantklippning och "frisering" av gärdesgården.

Snart går det att göra rabarberpaj =)

Kungsängsliljorna blommar! Älskar dessa små sköra blommor som är så oemotståndligt vackra.
När Adam och jag var på påskutflykt i helgen besökte vi även Väderstad Byggnadsvård. Där köpte jag det här underbart fina fågelbadet. Jag har ställt det på altantrappan men ska försöka hitta en bättre plats.

I morgon blir det utflykt med mellan-syrran =) 

Hoppas att ni alla mår bra, har det bra och kan njuta av vårsolen! Tänk så bra vi har det!

Kram till Er alla från bloggerskan

Inga kommentarer: