08 april 2022

Fredag med varierat innehåll

Jag brukar inte klaga och gnälla över vädret men dagens väder med snö och iskall blåst i april är inte kul. Efter frisörbesök på förmiddagen blev det en innedag idag  med brasa och tända ljus. 
När sambo Jens åkte iväg för att fixa några ärenden idag passade jag på att slå in några paket till honom. Sambo Jens fyller en väldigt massa jämna år i år och jag är ute i väldigt god tid med födelsedags-presenter vilket känns bra. Hur den stora dagen ska firas sedan är inte riktigt klart än men några födelsedagspresenter är i alla fall inköpta och inslagna nu. 
Själv funderar han på att fira den stora dagen i lugn och ro, att åka bort till någon vacker och mysig plats med god mat och fint boende. Men... det kan ju också bli överraskningar, man vet aldrig...  

Är detta en påsk-gumma som är ute och far en vecka för tidigt på väg till Blåkulla? Nej, det är ju jag hos min frisör, på förmiddagen idag ;) Idag blev det både slingor och klippning =) Härligt med en lite ljusare nyans i håret.
I eftermiddag skickade Arwid en bild och visade att de nya möblerna i uterummet var på plats. Så fint det blev! Sedan ringde Arwid upp via videosamtal, så kul att ses och prata lite, med både Arwid och Lo. 
Jag skickade den här bilden till dem sedan och visade vår utemöbel med snö.
När jag hade pratat klart med Arwid och Lo återvände jag till soffan och läste senaste "Hus och Hem" som kom med posten idag. I tidningen fanns en bild på exakt samma soffgrupp som Arwid, Lotta och Lo köpt till sitt uterum!
Det var lite rapport från mej denna snöiga fredag. Nu hoppas jag på sol och vårvärme i helgen. Önskar Er alla en fin helg, oavsett väder!

Inga kommentarer: