13 april 2022

Onsdag före påsk

Nu är de här =) Såg idag när jag gick min motionsrunda att sädesärlorna har kommit tillbaka. Blir lika glad varje år när man ser att de återkommit. Den här bilden är från april 2019.

Igår hade jag en jobb-dag, en rolig, super-trevlig och effektiv dag. Jag och kollega vaccinerade c:a 120 personer. Vi hann också fika, luncha och prata med varandra =) Är så glad och tacksam över mitt roliga pensionärsjobb. Har anmält fortsatt intresse till hösten, kanske blir det inte på samma arbetsplats där jag är nu utan kanske på en större vaccinationsenhet, det beror ju på var behovet är störst.

Idag en härlig ledig dag! Före stavgångsrundan gör jag numera ett rephopps-pass. Nu hoppar jag 25 x 5 och avslutar med att hoppa så länge jag orkar och testar lite olika typer av hopp. Superkul och effektivt! Jag utökar hoppandet successivt för att vänja mina knän med denna aktivitet.

Efter lunch bakade jag bottnar till påsktårta samt en kräm som ska läggas mellan. Testade också att färga äggskals-halvorna, som blev kvar efter tårtbaket, med lökskal. Det blev fantastiskt fint och dekorativt trots att skalen inte är hela.

Har tömt Bokashi-hinkar på lakvatten, spädde ut med c:a 5 l vatten och vattnade sedan rosor och rabarber med denna dunder-kur.

Ja, man hinner mycket på en dag som glad pensionär med mycket energi. 

Inga kommentarer: