02 april 2022

Promenad på landet

Satte mig i bilen vid 10-tiden idag och åkte iväg till vännen Maria. Vi gick en härlig motionsrunda tillsammans. Idag gjorde vi en avstickare från motionsrundan, till bryggan vid Stora Sjögarp. Där på bryggan i sjön är det ett annorlunda lugn och en tystnad som känns så vilsam och harmonisk. Det känns likadant varje gång vi är där. 

En fantastiskt vacker och vilsam plats. Här stannade vi en stund, tittade på utsikten och lyssnade på fågelsången.

Bilderna är tagna med kameran i mobilen, lite svår-fotat idag när solen var framme.  

bryggan vid Stora Sjögarp ser vi över till andra sidan sjön. Där ligger Lilla Sjögarp och där växte min mamma Vera upp tillsammans med sina föräldrar och sju syskon.
Idag gick vi sista biten av promenaden genom vackra hagar. Troligen ännu vackrare här när allt grönskar. När vi kom fram till Marias hus drack vi var sitt glas vatten i solen på Marias uteplats. Sedan dags för mej att åka hemåt, äta lunch och sedan städa.
Nu när jag sitter här är och bloggar är jag i stort sett färdig med städningen =) Får se vad vi/jag hittar på resten av dagen. I morgon eftermiddag åker vi och hälsar på mamma Vera. Då kan jag berätta för henne att Maria och jag stått på bryggan i Stora Sjögarp och sett Lilla Sjögarp på andra sidan sjön.

Ha en fin helg allesammans!

Inga kommentarer: