04 mars 2024

Härlig dag med sol

Här står jag på Hästhaga-bergets högsta topp och zoomar in fyren. Dagens bilder är tagna när jag var ute på promenad idag på förmiddagen. 
 
Här är jag längst ut på Subbe-halvön och ser fyren från andra hållet. Väldigt kargt och stenigt här eftersom det varit ett stenbrott en gång i tiden. Här nedanför fyren satt jag länge på en sten i solen.

När jag tittade ut över havet fick jag syn på hjärtat på en klippa 💙
Här har jag zoomat in hjärtat med kameran. Ofattbart hur naturen lyckats skapa detta 💙

Så skönt att sitta och njuta av solen och samtidigt höra lite vågplask. Trots en ganska kraftig sydostlig vind var havet lugnt och stilla idag, just här där jag satt var det lä och vindstilla.
När jag på hemvägen var på Kåsa-stranden försökte jag ta bilder på lite tång i vattnet, inte helt enkelt när det rör sig hela tiden.

I eftermiddag har jag suttit i soffan på min balkong och läst. Varm och skönt i solen och mysigt att vara på balkongen. 

Igår hade jag en jättemysig dag tillsammans med Arwid, Lo och Tuva (Lotta jobbade). De kom på förmiddagen, jag hade fixat lunch som uppskattades av oss alla. När Tuva sov i sin vagn på balkongen var det kaffe/festis på maten med goda praliner till. Sedan lite lek med Barbie m.m. När Tuva vaknade fick barnen lite mellis och sedan gick vi ut på gårdens lekplats. Så mysigt att ha dem här och vara tillsammans  
💗💗💗

Önskar alla mina fina bloggbesökare en härlig vecka! 
Kram till Er alla från Kerstin 

Inga kommentarer: