09 mars 2024

Paprika-plantor och vår-blommor

Ännu en solig och fin dag idag =) Har suttit en del på balkongen i solen och haft det bra. Fick en bild skickad till mej i morse från ett gråmulet Östergötland med snö.
 
Mina paprika-plantor i köksfönstret behöver snart planteras om.

På min balkong har jag penséer och pärlhyacinter i krukor. Jag köpte dem redan i januari och nu har blomningen tagit fart.
Har funderat en del på hur jag ska inreda balkongen och tror jag kommit fram till hur jag vill ha det. Behöver ytor för krukodling med lite kryddor, blommor, mina paprika-plantor, kanske någon tomat-planta. Jag tycker ju väldigt mycket om blommor och annan växtlighet, så det ska bli jättekul att göra fint på min balkong.

Denna helg är jag hemma, tar det lugnt och kurerar mej, har klarat mig länge men nu är jag lite förkyld. Har precis pratat med Adam i telefonen. På fredag åker vi (Arwid, Adam och jag) till Mjölby över dagen på mamma/mormor Veras begravning.

Hoppas ni har en fin helg allesammans!

Kram till er alla från Kerstin

Inga kommentarer: