06 mars 2024

Solnedgång och solstrålar

Både igårkväll och i förrgår kväll var det så helt otroligt vackra solnedgångar. Känner mig priviligierad som får uppleva detta naturens skådespel på nära håll. På bilden ovan är det nästan över, solen är på väg ned i havet (ser det ut som) och klockan är omkring 17.55.

Denna vackra vy möttes jag av då jag kom fram till havet igår, c:a en halvtimma innan solen går ned och försvinner.

Gick sedan upp på berget vid fyren, tänkte att det borde vara den bästa utsiktsplatsen.

Det var fler än jag som ville ta tillvara på tillfället och föreviga denna vackra kväll.


Tack för idag solen, kom snart tillbaka!

Nu är det över, solen har gått ner men himlen är fortsatt vacker, helt makalöst vacker.

Idag har Lo:s och Tuvas förskola varit stängd p.g.a. studiedag så då fick jag förmånen att umgås med dem och deras pappa Arwid, mina solstrålar. De kom hit till lunch, när Tuva sov på balkongen efter maten lekte Lo och jag, Arwid satt och jobbade. När Tuva vaknade lekte vi alla tre, jag läste sagor, vi lekte kurragömma och sedan dags för lite frukt-mellis. 

Innan det var dags för dem att åka hem lekte vi på lekplatsen på min gård. Det finns ett lekförråd där med en massa olika ute-leksaker.

Denna och nästa bild har Arwid tagit. Wow vilka bilder! Så fina!
Tuva älskar sandlåde-lek

Kul och jättebra med leksaks-förråd på lekplatsen. 

Här brukar Lo och jag leka båt, hur länge som helst.

Har haft en fin och mysig dag idag. Tycker att alla dagar här är fantastiskt fina på olika sätt. När Arwid och barnen åkte hem till sig pratade jag med mellansyrran i telefonen, mysigt och kul att prata.

Nu laddar jag för första avsnittet i serien om "Oxen" på TV4, har läst alla böckerna.

I morgon blir det ännu en fin och mysig dag =)

Hoppas att alla ni därute också har det bra! 
Kram från Kerstin 

Inga kommentarer: